6.12.2011

איך לבחור מחשב נייד

מחשב נייד - מדריך קנייה

מחשב נייד הופך להיות מחשב מבוקש ופופולרי שמחליף את המחשב הנייח. כשבוחרים מחשב נייד חשוב לפעול לפי מספר כללים כדי להבטיח קנייה של מחשב נייד מוצלח ומתאים לצרכינו.

יותר ויותר אנשים מעוניינים להחליף את המחשב הנייח המגושם במחשב נייד יעיל, קומפקטי ונוח לנשיאה, שניתן לקחת אותו לכל מקום ולהשתמש בו לכל צורך. מחשבים ניידים מהווים מוצרים טכנולוגיים מבוקשים וכמו הביקוש כך גם ההיצע- מגוון גדול של חברות מציע מגוון גדול של מחשבים ניידים. כיצד נדע לזהות איזה מחשב נייד הוא המתאים לנו ביותר? איזה מחשב מומלץ? מה כדאי לבדוק כשבאים לרכוש לפטופ? איפה כדאי לרכוש מחשבים ניידים? וכמה הוא אמור לעלות? על שאלות אלה ואחרות ננסה להשיב במדריך הקנייה שלפניכם- מדריך קנייה למחשב נייד.

סוללה של המחשב הנייד
מחשב נייד נוצר כדי לתת מענה לאנשים הרוצים לתפעלו במקום ללא נגישות לחשמל. לכן המחשב עובד על סוללה. ישנן סוללות שונות באיכות שונה ועם משך פעילות משתנה. היום, רוב האנשים עובדים עם לפ טופ במשרד, בבית, בבית קפה, אצל הלקוחות או באוניברסיטה ואינם מוטרדים מכמה זמן ישרוד המחשב שלהם בלי שקע חשמל קרוב. מי שכן מתכוון להפעיל את המחשב הנייד רק באמצעות הסוללה חייב לברר אודות טיב הסוללה, שרידותה ומשך הזמן שהיא שומרת על המחשב פעיל ללא מקור חשמל.

עניין של נוחות
מחשב נייד מכונה גם מחשב נישא משום שניתן לשאתו. השאלה היא האם גם נוח לשאתו? מי שקונה מחשב נייד בכוונה לטייל איתו כל היום או לשאתו איתו ממקום למקום חייב לקנות מחשב נייד קל יחסית ופשוט לנשיאה.
Samsung 9 Series - מחשב נייד



נוחות ההפעלה
עבור יותר ויותר אנשים מהווה המחשב הנייד מחשב עיקרי. הם שומרים בו תמונות, משוטטים באינטרנט, עובדים, כותבים קוד ומצגת, מעבדים מידע ומה לא. כיום, עם הגידול בשוק המחשבים הניידים השתפרו גם יכולותיהם וביצועיהם של המחשבים הניידים. מי שמחפש מחשב נייד שיהיה המחשב העיקרי שלו, מחשב נייד מומלץ עבורו הוא מחשב מתוחכם, יעיל, פשוט ונוח להפעלה שתומך בחיבורים ובתוכנות מגוונות, רבות ושונות. חשוב מאד גם שהמחשב יהיה פשוט ונוח לחיבור וטעינה.

בטיחות 
מחשבים בכלל ומחשבים ניידים בפרט הם מוצרים עדינים ורגישים. מחשב נייד, מטבע הדברים, חשוף יותר לפגיעות וחבלות. מזיזים אותו ממקום למקום, מורידים, מניחים, נושאים, מרימים, חובטים, זורקים ועלולים להפיל אותו. הוא נגיש לכולם, גם לילדים ועלול להינזק בקלות. לכן, לקוח שנושא מחשב נייד ממקום למקום, מחשב נייד מומלץ עבורו הוא מחשב המכיל אמצעי הגנה ובטיחות, מחשב נייד הכולל אמצעי הגנה מתקדמים דוגמת בולמי זעזועים ועמידות במים. 

הגנת מידע
מחשבים ניידים מומלצים הם גם כאלה שקשה להציץ בהם. מחשבים ניידים שהולכים עם בעליהם ממקום למקום עלולים להיוותר ללא השגחה ולהזמין מציצניים שרוצים לחטט, להשתמש במחשב ואולי אף לגנוב מידע או את המחשב עצמו. ישנם מחשבים ניידים שניתן לנעול אותם, בחלקם ניתן לנעול את המסך, בחלקם ניתן לנעול את ההארד דיסק ומחשבים ניידים מומלצים הם אלה שמאפשרים נעילת המחשב ופתיחתו בצורה הידועה רק לבעליו או בזיהוי טביעת אצבע של בעל המחשב.

רכישת מידע
אם אתם קוראים את הכתבה סימן שאתם פועלים נכון ולומדים על מחשבים ניידים בטרם תרכשו אחד. האינטרנט הוא כלי מצוין ללימוד אודות מחשב נייד. אתם מוזמנים לשוטט באתרי השוואת מחירים, לקרוא ביקורות גולשים, לקרוא מדריכי קנייה, (מדריך איך לבחור מחשב נייד) לקרוא חוברות הפעלה, לצפות בתמונות וכך לדעת כל מה שחשוב לדעת בטרם רוכשים מחשב נייד.

אחריות
כמו בכל מכשיר אלקטרוני שאתם רוכשים, גם בעת הרכישה של מחשב נייד חשוב מאד לבקש הדגמה של אופן הפעלתו עוד בחנות; לוודא שיש תעודת אחריות חתומה ומאושרת; לברר ולבדוק מהן אפשרויות ביטול העסקה, האם ניתן להתחרט על הרכישה, מתי ובמה זה כרוך; ולאחר רכישת המוצר חשוב מאד להקפיד על הפעלתו בהתאם להוראות היצרן כדי לשמור על חייו. חשוב מאד לוודא שהאחריות היא הן על המחשב הנייד  והן על הסוללה שלו.


אולי יעניין אותך בנוסף - מדריך קנייה לרכישת סטרימר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה