23.7.2014

הבית של הקפה

ישראל היא מדינה ים תיכונית המושפעת רבות מתרבות המערב. את הדוגמא הטובה ביותר להשפעה מן הסוג הזה ניתן לראות בשנים האחרונות דווקא בתחום הקפה. על אף מקורות אותנטיים של הכנת קפה שחור, יותר ויותר ישראלים מתחילים לרכוש מכונות קפה איכותיות. היתרון של המכונות הללו הוא לא רק בטעם העשיר של הקפה. המכונות חוסכות את הצורך מישיבה יקרה בבתי הקפה ומבזבוז של זמן על הזמנה והמתנה לשירות. במילים אחרות, היום כל ישראלי יכול להכניס את הקפה אל הבית ואפילו להשתמש בו לטובת אירוח ואירועים חברתיים.

תרבות בתי הקפה בארץ אינה חדשה. כבר עם תחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת החלו להגיע לישראל חברות קפה בינלאומיות, שפתחו סניפים המציעים תפריט מגוון המבוסס על אחד המשקאות הפופולאריים בהיסטוריה. בשנים האחרונות גילו הישראלים סקרנות מוגברת עבור הקפה ומילאו בהמוניהם גם את הרשתות המקומיות. עם הזמן החל הקפה להפוך לחלק בלתי נפרד מהמנטאליות הישראלית. 

אנו יודעים כיצד להתאים בין הקפה לבין הסיטואציה החברתית, בוחרים בין סוגים שונים של קפה בהתאם לדרישות פונקציונאליות ואפילו משתמשים בו בתור סממן חברתי. כך ניתן לראות בין היתר הכנת קפה שחור בתנאי שטח במהלך המילואים, לעומת העדפה של קפוצ'ינו משובח ביום שבת בבוקר. 

אין צורך ברקע מוקדם

מכונת קפה ביתית אינה דורשת רקע מוקדם מטעם המפעיל. כמובן שעל מנת להגיע לרמת הכנה של בריסטה יש צורך בצבירת ניסיון ומיומנות, אולם אפילו המכונות הפשוטות מסוגלות לייצר קפה איכותי ומרשים. המכונות מבוססות על טכנולוגיה מתקדמת שאינה דורשת תפעול מסובך. כל מה שצריך לעשות על מנת להשתמש במכונה הוא להזין קפסולה וללחוץ על כפתור. למעשה, אפילו בתחום מכונות הקפה חל שינוי ראוי להערכה. אם עד לא מזמן נאלצו חובבי הקפה להסתבך עם קפה טחון, הרי שכיום הכל מרוכז בתוך קפסולה המוצעת במגוון עצום של טעמים, ריחות ומרקמים. 

רבים רוכשים מכונת קפה ביתית בתור מתנה. זו מתנה מושלמת היות והיא נותנת מענה לצרכים של צעירים, מבוגרים ואפילו בני גיל הזהב. שתיית קפה היא פעילות נפוצה בכל הגילאים ובכל רחבי העולם. הקפה משרת אותנו בבוקר ומעיר אותנו לקראת אירועים חשובים, הוא נמצא לצידנו לאחר הארוחה ויש לו פוטנציאל התמכרות גבוה. בנוסף, מחקרים מצביעים על קשר ברור בין צריכה נכונה של קפה איכותי לבין ירידה בלחץ הדם. 

השאלה העיקרית כעת היא אילו עוד שינויים יתרחשו בתרבות הקפה של ישראל. אחרי שהצלחנו לייבא את הקפה, לבצע בו שינויים והתאמות ולהכניס אותו אל תוך הבית, סביר להניח כי כבר בעתיד הקרוב נחפש אחר ריגוש חדש. לא משנה כיצד ייראה עתיד הקפה או מה הוא יכלול, ההמלצה היא לא להתפשר על איכות ולהמשיך ליהנות מכל לגימה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה