26.8.2014

היכולות והאופציות של אייפון S5

כבר שנים, שכל טלפון חכם שמוציאה לשוק חברת Apple מעורר ציפיות עצומות, שכמעט תמיד מתגשמות במלואן. כך בדיוק היה כאשר החברה הוציאה את הדור הנוכחי של מכשירי האייפון שלה, iphone 5s, בספטמבר 2013. ממש לפני השקתו הצפויה של אייפון 6, שצפוי לשנות את חוקי המשחק עוד יותר, הגיע הרגע לסקור את כל מה שמציע אייפון 5s. כפי שתראו מיד, מדובר בלא מעט דברים.

עיצוב המכשיר

ברמה הכללית, אפשר לטעון כי אייפון 5s מעוצב בצורה דומה מאד למכשיר הקודם, אייפון 5, למעט מספר הבדלים משמעותיים: מעל הכול, המעטפת שלו עשויה פלסטיק, ולא מתכת. כמו כן, כפתור הבית השתנה בצורתו, והוא מוקף בטבעת מתכתית ובה חיישן ביומטרי, שעתידה להיות הדבר הבא בתחום אבטחת המידע בשנים הקרובות. המכשיר מגיע בשלושה גוונים (לבן כסוף, לבן זהב ואפור גרניט), והוא מאופיין בעיצוב דק ומרשים בכל קנה מידה. מבחינה טכנית, מדובר כאן על מסך בגודל של 4 אינץ', עובי של 7.6 מילימטרים בלבד ומשקל של 112 גרם.

סוללת המכשיר היא סוללת ליתיום, שאמורה להספיק, בהתאם להצהרותיה של Apple, לעד 10 שעות שיחה, 8-10 שעות גלישה באינטרנט (בהתאם לסוג הרשת) או עד 10 שעות צפיה בסרטונים. זוהי סוללה חזקה באופן יחסי לדגמים הקודמים, מה שמאפשר שימוש ארוך פי כמה במכשיר בין טעינה לטעינה.

המפרט הטכני

המאפיינים הטכניים של מכשיר אייפון 5s ראויים אף הם להרחבה, ותורמים, במידה לא מבוטלת, לעובדה שהוא ממותג כאחד המכשירים הטובים שיצאו לשוק אי פעם. המכשיר כולל מעבד Apple A7, הוא הסמארטפון הראשון בעולם שעושה שימוש בארכיטקטורת 64 ביט והוא מהיר, שימו לב, פי שניים מאייפון 5 ופי 40 מהדגם הראשון של האייפון.

מערכת ההפעלה המתקדמת שלו,7 iOS, כוללת אפשרויות מגוונות: ביצוע מניפולציות ישירות באמצעות שימוש במחוות Multi Touch, אפשרות שיתוף קבצים בין מכשירים, מרכז בקרה מתקדם, פיצ'ר חדיש בשם AirDrop המהווה מעין פלטפורמת פרסום על רשת ה-Wi Fi, כתיבת הודעות SMS  באמצעותו המרתו של קול לטקסט (אופציה שאינה זמינה בעברית), יישום מפות חדיש – והרשימה עוד ארוכה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה